Sunday 9 March 2014

oww. berat dah berkurang. Antara Realiti dan Fantasi

Assalamualaikum...
Misi turun 10 KG 2014 masih dalam sasaran. Baru masuk bulan ke 2 saya mengamalkan pemakanan Lecithin dan Alfafa. Alhamdulillah..nampaknya semakin memberangsangkan. Selain mengamalkan pemakanan Lec and Alfafa mungkin kesibukan rutin harian saya sedikit sebanyak membantu ke arah keputusan yang lebih positive dalam sasaran diet saya.

Dilema Supermom: Adakah impianku menjadi kenyataan???
Akhir bulan FEBRUARY saya semakin teruja untuk kurus apatah lagi mendapat teguran memberangsangkan dari suami tercinta.. ehem2 thank a lots sayang kerana sangat menyokong dalam misi tegar ini. Selepas melahirkan Ahmad (sekarang setahun lebih) berat saya bertambah menjadi 62 KG. OOHhhh tidak....sesuatu yang amat menyiksa batin dan nuraniku.Apataknya bila dah gemuk badan makin malas dan nak bangun daripada duduk terasa amat berat.pakaian saiz M makin sendat..siksanya saya rasakan..sebelum kahwin berat saya hanya 43kg...sangat kurus dan selepas dapat anak pertama (kembar dan melalui kaedah ceaser) berat naik kepada 48KG. Berat yang ideal untuk ketinggian saya...hihih perasan... namun setelah mendapat anak kedua bertambah kepada 51KG dan sekarang anak ketiga 62KG??? ADAKAH.... Nauzubillahhiminzalik....semoga masalah berat badanku ini dapat diselesaikan dengan jayanya.
 
Awal MAC menampakkan hasil yang memberangsangkan apabila timbangan berat saya di waktu pagi mencecah 56KG. bermakna saya telah berjaya turunkan berat sebanyak 6 KG dalam masa sebulan. Syukur sangat dan saya teramat happy walaupun misi untuk turun 10 KG masih jauh lagi bermakna saya perlu terus dan terus konsisten...almaklumlah sebagai seorang wanita saya rasa menjaga kecantikan dan kesihatan adalah suatu kewajiban. Supermom dikatakan..
 

OWWW...dah turun 6KG ekkk.
 
Syukur sangat2..para pembaca yang budiman, ingin tahu macam mana saya dapat turunkan berat 6KG dalam masa sebulan??? ikuti kisah saya dalam entri yang akan datang....jeng3.
 
 
 
 FAZILAZAHRA
0139843091
Sebarang Pesanan boleh hubungi melalui nombor tertera.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment