Monday 24 February 2014

8 TIPS KEMBALI LANGSING SELEPAS BERSALIN

Salam Semua..
Semoga apa yang kita semua lalui hari ini lebih baik dan lebih bahagia daripada hari hari yang sebelumnya. Para wanita khususnya adalah orang yang paling bahagia setelah bergelar seorang ibu. Namun dalam kebahagiaan terselit juga perasaan bimbang kerana takut misi untuk kembali langsing selepas melahirkan si manja tidak menjadi kenyataan. Jangan berduka wahai ibu2...di bawah saya sertakan tips untuk kembali langsing semoga impian para ibu untuk kembali sihat dan langsing menjadi kenyataan.

Tidak!!! mesin ni rosak ke???

1. Masa
Tubuh ibu telah mengalami perubahan besar dalam 9 bulan iaitu ketika hamil, jadi para ibu tidak boleh mengharapkan tubuh kembali langsing dalam tempoh masa yang singkat. Hakikatnya para ibu perlu faham, untuk kembali kepada bentuk badan yang langsing memerlukan masa yang bukan dalam sekelip mata.
 
2. Menyusui bayi sekerapnya.
Seorang ibu yang menyusui bayinya dapat menghilangkan lebih banyak berat badan kerana dengan cara ini si ibu dapat membakar kalori sehingga 500 kalori dalam sehari.
 
3.Banyakkan bergerak
Setelah sihat, si ibu bolehlah banyakkan bergerak seperti berjalan-jalan di sekitar rumah selama 30 minit sambil membawa bayi di dalam kereta sorongnya.
 
4. Makan sedikit tetapi kerap
Seeloknya si ibu makan 5-6 hidangan setiap hari dalam kuantiti yang sedikit. Makan dalam keadaan yang lapar boleh menyebabkan si ibu tidak sedar bahawa mereka telah makan dalam kuantiti yang banyak.
 
5. Ambil Protien
Amalkan memakan ikan atau ayam. Ikan Merah contohnya merupakan sumber Omega 3 yang terbukti dapat mengurangi dan menurunkan berat badan si ibu.
 
6. Kudapan Sihat.
Amalkan pengambilan buah-buahan dan sayuran yang lebih. Elakkan kudapan tinggi lemak dan rendah serat seperti kerepek dan aiskrim.
 
7. Banyakkan serat
Amalkan memakan makanan berserat tinggi seperti bijirin, buah-buahan segar dan sayuran supaya tetap kenyang lebih lama.
 
8. Minum banyak air
Air amat penting untuk turunkan berat badan, membantu pencernaan dan mengurangkan nafsu makan si ibu.

 Semoga tips di atas berguna untuk MISI KURUS ANDA.

SATU lagi saya nak tambah, selain daripada amalkan perkara di atas apa kata ibu ibu sekelian mencuba SET KURUS SHAKLEE. In Sha Allah berbaloi baloi. Set Kurus Shaklee Lengkap adalah seperti di bawah:

 
 
Untuk Set kurus bajet, pengambilan Lecithin dan Alfafa sudah mencukupi untuk projek kurus anda. Lecithin dan omega ni dapat pecahkan lemak-lemak degil dalam badan. Lecithin ni penguat memori tau dan Omega pula penguat ingatan kerana dua dua mengandungi DHA. Herbalax dan alfafa pula amat bagus untuk memecahkan lemak dan membuang toksin dan sisa makanan yang melekat di dalam usus melalui pembuangan air besar. Tapi untuk ibu menyusu tak boleh makan herbalax tau takut baby kena cirit birit pulak. Cinch dan ESP amat bagus untuk membina otot dan kulit juga akan nampak tegang dan cantik.

MAHUKAN SET KURUS DENGAN HARGA YANG JIMAT..meh nak bagitau

1. Mendaftar dengan saya untuk membeli dengan harga AHLI
2. Boleh hubungi saya untuk dapatkan produk yang penting ikut kemampuan anda
3. Boleh beli sendiri di Cawangan Shaklee dengan menggunakan ID no saya. (916553)

Boleh hubungi saya di nombor ini 013-9843091 (fazilazahra)


 
 
 

No comments:

Post a Comment